På årets Marked for Musikk kan du bl.a. få med deg Fløytemannen fra Tyskland, som også er nominert til en av årets YAMawards. Fotograf: Karim Khawatmi.
På årets Marked for Musikk kan du bl.a. få med deg Fløytemannen fra Tyskland, som også er nominert til en av årets YAMawards. Fotograf: Karim Khawatmi.

Marked for Musikk: kampanjepris for førstereisende og medlemmer av NKA

12.09.2019

Marked for Musikk er en nasjonal visningsarena for konserter rettet mot barn og unge, hvor arrangører i løpet av tre dager, kan se, evaluere og finne konserter tilpasset sine unge publikummere. Nye tilreisende og medlemmer av NKA tilbys rabattert pris. 

Marked for Musikk sitt overordnede mål, er at flere barn og ungdom i Norge skal få oppleve konserter av høy kvalitet. I løpet av tre dager presenteres et fagseminar og 25 utvalgte konserter for barn og ungdom. Marked for Musikk arrangeres årlig i Larvik, og går av stabelen 22.-24. oktober i 2019. 

 

Kampanjepris

  • Dersom du ikke har deltatt tidligere får du Førstereis-pris. Dagspass koster da 350,- inkl. lunsj (normalpris 900,-)
  • Dersom du har deltatt tidligere og er medlem av NKA får du dagspass til kampanjepris: 750,-

Meld deg på her

 

Fagprogram

Som et ledd i å markere 10-års jubileum utvides Marked for Musikk i år med et fagprogram som supplerer konsertprogrammet. I årets fagprogram finner du blant annet:

 

Konserter for barn og unge—et felt i utforbakke? (panelsamtale)
Hvordan sikrer vi at det produseres gode konserter for barn og unge i framtida? Og hvem er egentlig produsentene i dag? 
Moderator: Marte Bjerke (Musikkultur)
Panel: Johan Egdetveit (musiker), Kjell Moberg (Teater NIE), Mari Haugen (Asker kulturhus) og 
Linda Gjersøe Helseth (Marked for Musikk)

Hvordan lykkes med barnekonserter i livemarkedet? (panelsamtale)
Moderator: Ingvild Amdahl Myklebust (Østafjelske kompetansesenter for musikk) 
Panel: Rasmus Rohde (musiker), Henriette Larsen (Miniøya), Linn Silje Jarness Rohdin (Union scene for barn) og Tine Hvidsten (Blårollinger).

Kan kunsten bli viktigere for flere? (foredrag)
Med prosjektet Festspillpilotene utviklet Festspillene i Nord-Norge en ny metodikk for å nå helt nye 
publikumsgrupper, bryte ned barrierer for deltakelse på kunstarenaene og snu publikumsnedgang til 
publikumsrekord. Nylig avgått festspilldirektør Maria Utsi forteller mer.

TIL MARKED FOR MUSIKK