#

NKA søker vertskap for Arrangørkonferansen 2016

21.01.2016
Hvem blir vertskap for Norske Konsertarrangørers Arrangørkonferanse, høsten 2016? Den årlige Arrangørkonferansen har blitt en av landets desidert viktigste møteplasser for konsertarrangører når det kommer til nettverksbygging, debatt, hygge, faglig påfyll og kompetanseheving. I 2015 samlet vi over 200 konsertarrangører i Ålesund med Momentium som lokalt vertskap. -Vil dere være med på å gjøre 2016 like bra - eller enda bedre?
Bilde: Arrangørkonferansen i Ålesund 2015. Foto: Johannes Lovund.
 
Vi søker nå lokalt vertskap for arrangørkonferansen 2016 og nytt av året er at vi utvider konferansen til å gå over tre dager! Vertskapet skal i all hovedsak stå for produksjon av arrangementet og den praktiske gjennomføringen. Sammen med NKA skal de også sette det sosiale programmet samt fungere som NKAs lokale nettverk og kaospilot. Vertskap samarbeider hele tiden tett med NKA som står for det faglige innholdet i konferansen. Gjennom å huse Arrangørkonferansen 2016 vil dere få mulighet til å vise frem byen og det lokale musikkmiljøet til landets konsertarrangører. Vi ønsker at dere i søknaden skisserer et innhold – gjerne på ulike scener / steder slik at man virkelig får et inntrykk av miljøet i vertskapsbyen! Engasjement, økonomi og gode ideer vektlegges!
Det er satt to mulige datoer for Arrangørkonferansen 2016:
 
Torsdag 13. - søndag 16. oktober eller torsdag 20. - søndag 23. oktober.
Torsdag ettermiddag / kveld: Ankomst og registrering. Mingling og ressursgruppemøter.
Fredag: Konferansen åpner. Sosialt program og middag på kvelden.
Lørdag: Konferanse og festmiddag.
Arrangørkonferansen 2015_Foto @Johannes Lovund -9555
Bilde: Arrangørkonferansen i Ålesund 2015. Foto: Johannes Lovund
Søknaden må inneholde: 
  • Foretrukket dato
  • Kort om hvorfor dere ønsker å være lokalt vertskap og hvorfor Arrangørkonferansen bør være hos dere i 2016?
  • Hotell: Intensjonsavtale med hotell for 200 personer. Pristilbud for hotellpakker /enkel, dobbel og trippelrom
  • Transport: Hvordan kommer man seg dit? Dersom lokalene ligger spredt; hvordan kommer man seg fra A til B?
  • Konferansefasiliteter: Konferansefasiliteter som kan romme 200 - 250 personer (tenk gjerne alternativer til konferansehotell, men det må være funksjonelle, store og luftige lokaler med tilgang til teknisk utstyr som prosjektorer, lyd osv.)
  • Et grovt budsjett
  • Tanker eller utkast til sosialt program (torsdag, fredag og lørdag). Hva ønsker dere å vise frem og hva kan man oppleve hvis man kommer til vertskapsbyen?
Vi oppfordrer medlemmer som holder til i samme område om å søke sammen.

Søknadsfrist fredag 25. mars 2016
 

Har du spørsmål ta kontakt med fagansvarlig Anette R. Lindskog på anette@konsertarrangor.no!