#

Facebook-kampanje med Frivillighet Norge

09.09.2015
I september er Norske Konsertarrangører med på en Facebook-kampanje sammen med Frivillighet Norge og seks andre medlemsorganisasjoner. Kampanjen består av videointervjuer med frivillige i disse organisasjonene.

Man blir kjent med de frivillige, aktivitetene de holder på med og hva som motiverer dem. Målet med kampanjen er å få flest mulig til å nominére kandidater til Frivillighetsprisen 2015.

Videoene er laget i samarbeid med Røde Kors, Den Norske Turistforening, Skiforeningen, Kreftforeningen, NOAH, Norske Konsertarrangører og Latin-Amerikagruppene. Videoene vil spres via organisasjonenes Facebook-sider på onsdager og fredager i september.

- Mye arbeid hos våre medlemmer er tuftet på frivillig innsats så vi synes det er svært positivt å få være med i denne kampanjen. I arrangør-Norge er det mange inspirerende hverdagshelter som stiller opp frivillig, og har gjort dette i flere tiår for å organisere gode konsertopplevelser. Disse menneskene fortjener anerkjennelse og det hadde vært ekstra stas om nettopp en av disse hadde stukket av med årets frivillighetspris, sier daglig leder i Norske Konsertarrangører Line Normann.

Frivillighetsprisen deles i 2015 ut for 20. gang. I den forbindelse donerer Norsk Tipping 50.000 kroner til vinnerens formål. Frivillighetsprisen kan gå til en person, lokal forening eller gruppe, og er den eneste prisen som inkluderer hele frivilligheten. Man nominerer sin kandidat på www.frivillighetsprisen.no og fristen for nominasjon er 1. oktober.

Følg med på vår Facebookside så dukker det snart opp en video fra et medlem i Norske Konsertarrangører. 

Foto: Trænafestivalen.