Velkommen!

Sammen med Palmesus i Kristiansand inviterer vi til årets store begivenhet - Arrangørkonferansen 2017! Dette er den største og viktigste møteplassen for landets arrangørbransje og vi gleder oss til å samle hundrevis av arrangører for å utveksle erfaringer, bygge nettverk og videreutvikle live-segmentet i Norge. Konferansen er lukket for NKA sine medlemmer og samarbeidspartnere.

I forbindelse med konferansen innkaller vi også medlemmer til ekstraordinært landsmøte torsdag 12. oktober.

Slido.com - Kode: Z938 

Innledere

Kenneth Tangnes
Kenneth Tangnes
Innleder

Kenneth Tangnes driver byrået Kontra Oslo. Kontra Oslo jobber med kultur, kommunikasjon, konsept og strategi. Han har universitetsbakgrunn fra kunsthistorie, sosiologi og kulturantropologi ved Universitetet i Oslo og er utdannet KaosPilot fra Århus i Danmark. Han har 15 år med byråerfaring og har blant annet jobbet som skandinavisk kreativ leder i et av Nordens største kommunikasjonsbyråer.

Putte Svensson Sahlin
Putte Svensson Sahlin
Innleder

Putte Svensson er den rumsrena rebellen og musikkelskeren som ved 15 års alderen var med å starte opp foreningen Rockparty som arrangerer Hultsfredfestivalen. Han er i dag profesjonell visjonær og anerkjent entreprenør både i Sverige og internasjonalt. Putte foreleser blant annet på skoler og utdanningsinstutisjoner med sine inspirerende foredrag der han sammenfatter sin reise som både entreprenør og person og oppfordrer til kreativitet, rocke på og se muligheter.

Eva Kvelland
Eva Kvelland
Innleder

Eva Kvelland har tjue år bak seg fra politikk og samfunnsliv, og jobber i dag som markeds- og kommunikasjonsansvarlig i Stine Sofies Stiftelse. Før det var hun senior kommunikasjonsrådgiver i PR-byrået Ordkraft i Kristiansand. Hun har vært lokal folkevalgt i 16 år, vært medlem av Venstres sentral- og landsstyre, jobbet som politisk rådgiver for Lars Sponheim og som generalsekretær i Norges Unge Venstre. Eva er utdannet statsviter, og har vært doktorgradsstipendiat ved UiA, med folkeaksjoner og politisk deltakelse som forskningsfelt. Hun er en aktiv skribent og holder foredrag og kurs i politikk, media og myndighetskontakt.

Anders Snortheimsmoen
Anders Snortheimsmoen
Paneldeltaker

Anders har 35 års politifaglig bakgrunn med spesialkompetanse innen bekjempelse av organisert kriminalitet og terror-/sabotasjehandlinger. Han tjenestegjorde i 32 år ved Beredskapstroppen, politiets nasjonale antiterroravdeling, som operatør, aksjonsleder, nestkommanderende og 11 år som leder. Han var 2 år ved Politihøgskolen med fagansvar for seleksjon til spesialtjenester i politiet. I Sikkerhetsledelse er Anders spesialrådgiver innen fagområdene sikkerhet, beredskap og kriseledelse. Innenfor dette arbeider han spesielt med rådgivning, risikostyring, kurs og alle typer øvelser. Annet spesialfelt er personsikkerhet, forebygging og håndtering av tilsiktede uønskede handlinger, herunder alvorlige trusselsituasjoner og terror- og sabotasjehandlinger.

 

Ann Iren Drivdahl
Ann Iren Drivdahl
Psykolog/partner

Ann Iren er utdannet psykolog ved Universitetet i Bergen og har etterutdannelse i familieterapi og  arbeids- og organisasjonspsykologi. Hun er psykolog og partner i Bedrift & Per­son­alp­sykologi i Kristiansand. Ann Iren er en etterspurt foredrags-/kursholder innen emner som konflikthåndtering, motivasjon, samhold og trivsel, bedriftskultur og teambuilding. Hun arbeider nå med veiledning/coaching og samtaleterapi for ledere og andre ansatte i næringslivet i Agder-regionen, både individuelle samtaler og gruppeprosesser.

Guro Furunes Pettersen
Guro Furunes Pettersen
Innleder

Har en bachelor i Kulturprosjektledelse. Flere års erfaring som frivillig og har de 2 siste årene vært frivilligansvarlig hos Pstereo og Juba Juba hvor hun har organisert rundt 800 frivillige. 

Chris Allan Simonsen
Chris Allan Simonsen
Innleder

Chris er partner og kreativ planner i Trigger (kåret til verdens beste kreative PR-byrå i 2015). Han er evig nysgjerrig på hvordan verden funker, og bruker dette til å se nye sammenhenger og jobbe med fine folk. Chris mener kritisk og kreativ tenkning kan og bør være gode venner, og har med dette vunnet et tosifret antall gull i nasjonale og internasjonale kommunikasjonskonkurranser. Chris er tidligere kreatør, utdannet art director og startet blant annet kommunikasjonsavdelingen på Det Norske Studentersamfund, var leder for studentkonkurransen Gullkalven og har drevet kulturscene og studentbar. På UiO har han også vært gjesteforeleser, seminarleder, assistentlærer på Institutt for medier og kommunikasjon. Sannsynligvis den eneste college dropout'en som har fått holde «Velkommen til UiO»-talen sammen med rektor og ordfører (etter dropout.)

 

Gary Flowitt
Gary Flowitt
Innleder

Gary has worked in the public, private and third sector achieving senior management level in all three. He has worked the manager of children’s services, director of two companies (a children’s Nursery and a company the provided respite care for adults with profound learning difficulties) and to different charities. One of Gary’s passions is music and when he became the head of the Arch-Way project he was determined to use music as a vehicle to attract new service users to the organisation. Since then the charity has flourished with over 300 service users attending regularly. The Arch-Way project’s youngest service users is a 7 year old girl on the autistic spectrum and the eldest celebrated her 101st birthday in 2016 who is a lady living with dementia. Music is a unique was of promoting health and well-being and the Arch-Way project is a leading light in this intervention.

 

 

Ulrich Bang Sørensen
Ulrich Bang Sørensen
Paneldeltaker

Ulrich Bang Sørensen er daglig leder på Byscenen/Alma´s/Boxer i Trondheim, som er en konsertscenen med 600 kapasitet, samt tilhørende restaurant og rock bar. Ulrich har en fortid i Norge som vikar som daglig leder i Pstereo festivalen, samt F&B Manager på Scandic Lerkendal Hotell. Han er opprinnelig fra København og har en mastergrad i organisasjon & ledelse. Har drevet klubb og event firma, vert styreleder for et kulturhus underlagt Københavns Kommune, samt daglig leder for en mindre konsertscene og bar, før han flyttet til Trondheim for 5 år siden.  

Guri Hummelsund
Guri Hummelsund
Innleder

Guri Hummelsund er NKA sin nye prosjektleder for prosjektet Konsertarrangører og sosialt entreprenørskap som et støttet av Sparebankstiftelsen. Hun har i de siste 9 årene bodd i London, der hun siden 2008 har arbeidet som development og awards manager med organisasjonen UnLtd - en ledende leverandør av støttemidler til sosiale entreprenører i Storbrittania. Der støtter hun årlig mellom 50-80 sosiale entreprenører med å sette opp sosiale bedrifter. De får pengestøtte, opplæring, kursing, mentor og 1:1 coaching. Hun har bakgrunn som utøvende musiker og konsertarrangør med erfaring både fra Norge og England, og brenner for musikk og løsninger på sosiale utfordringer.

 

Stian Strømseth
Stian Strømseth
Innleder

Stian er gründer, arrangør, amatørmusiker, prosjektleder og har jobbet som leder både i det private og offentlige i en årrekke. Han er levende opptatt av trygge arrangement med høy kvalitet. Siden 2011 har Stian jobbet spesielt med publikumssikkerhet, arenakapasitet og HMS rundt i hele landet og har utviklet et HMS-kurs for arrangører.

Dan-Michael Danino
Dan-Michael Danino
Innleder

Dan-Michael Danino er daglig leder på Parkteatret Bar i Oslo. Parkteatret ligger i hjertet av Grünerløkka, og er blant Norges viktigste konsertscener. Parkteatret Bar, som er tilknyttet stedet, er svært populær og inne i sitt 15. år. De fokuserer på kvalitet i alle ledd og har brukt mange år på å bygge opp gode systemer og rutiner. Dan arbeider i tillegg som prosjektleder for Øya Internasjonal, Øyafestivalens internasjonale delegatprogram og har tidligere vært med på å starte steder som Demo Bar og Krocketfestivalen i Halden.

Anders Ugmod
Anders Ugmod
Innleder

Anders Ugmod er daglig leder på Human Mote på Tøyen i Oslo. Han er som veteran i Oslos utelivsbransje og regne og har bakgrunn fra hotellbransjen. Tidligere drev han cocktailbaren Morgenstierne, vært barsjef på Parkteatret Bar, jobbet på Perla, Bar Boca m.m. I tillegg til å mikse drinker er Anders vokalist i grindcorebandet Beaten To Death.

Marit Over-Rein Stokkenes
Marit Over-Rein Stokkenes
Innleder

Marit Stokkenes er markedsansvarlig og prosjektleder i Interkultur. Interkultur er en produsent med fokus på internasjonal kunst og kultur i Drammen og Buskerud, og står bak en rekke kulturprosjekter og festivaler, i tillegg til å være en helårs konsertarrangør i regionen. Interkultur har også status som nasjonalt kompetansesenter for flerkulturell formidling, og arbeider med å samle, styrke og dele kunnskap og erfaringer på feltet. Marit har tidligere vært markedsansvarlig på Union Scene, jobbet med festivaler og kulturtilbud for ungdom ved kulturhuset G60, og har i flere år jobbet med å kurse unge arrangører.

Magni Sørløkk
Magni Sørløkk
Innleder

Magni Sørløkk har utdanning innen PR og kommunikasjon fra Handelshøyskolen BI og jobber til daglig som markedsansvarlig i Spellemann. Hun har flere års erfaring med presse, markedsføring og sosiale medier for artister og festivaler gjennom blant andre ACT Entertainment, Trænafestivalen, Øyafestivalen og Pstereo.

Hanne Rekdal
Hanne Rekdal
Rådgiver Kulturrådet

Hanne Rekdal har jobbet som rådgiver i Norsk kulturråd siden 2014 og har siden 2016 vært ansvarlig for arrangørordningen. Kulturrådets arrangørordning har som formål å styrke arrangørene og gi dem mulighet til å skape konsertprogram som utvikler interesse hos et større publikum. Hanne har ti års erfaring som utøvende musiker innen klassisk, samtidsmusikk og improvisasjon, og har selv vært aktiv konsertarrangør og med i festivalstyre. Hun har utdannelse i utøvende musikk, filosofi, økonomi og ledelse.

Møt Kulturrådet på Arrangørkonferansen! Les mer her

Lars Tefre Baade
Lars Tefre Baade
Moderator

Lars er daglig leder og kommunikasjonsrådgiver i TheOsloWay. Han har tidligere jobbet som seniorrådgiver i Kulturmeglerne, som markedsansvarlig på Rockefeller/ John DEE/ Sentrum Scene og som prosjketleder og fungerende daglig leder i Norsk Rockforbund.

Christian Schøyen
Christian Schøyen
Paneldeltaker

Christian er sjef for norgeskontoret til Live Nation og startet i Gunnar Eide Concerts i 1988, som ble kjøpt opp av Live Nation for 10 år siden. I tillegg jobber han som prosjektdirektør og HMS ansvarlig i Live Nation Norge. Som prosjektleder har han jobbet på alle arrangementene på Valle Hovin Stadion de siste 30 årene med artister som Rolling Stones, U2, Michael Jackson, Pink Floyd, Madonna, GNR, Springsteen, AC/DC m.fl. Sitter ellers i ett europeisk Live Nation utvalg som diskuterer sikkerhet og produksjon på store arrangementer og festivaler. Christian er 54 år gammel, gift og har 2 barn i tenårene. Født og oppvokst i Oslo.

Ketil Børstein Stensrud
Ketil Børstein Stensrud
Paneldeltaker
Ketil har jobbet med Palmesus siden 2010, og har sett strandfesten vokse til å bli en av Norges aller største – og ikke minst kommersielle. I løpet av de siste 10 årene har Ketil jobbet med markedsføring, PR, sponsorstrategi og activation for flere av verdens største merkevarer som Adidas, HSBC, Porsche, Red Bull, L'Oréal og mange flere både her til lands og internasjonalt. I foredraget vil Ketil fortelle om hvordan Palmesus benytter egenutviklet teknologi til å optimalisere alle sider ved driften under avvikling og året rundt i forhold til kundeoppfølging og sponsorarbeid. 
Marte Strand
Marte Strand
Paneldeltaker

Marte Strand har jobbet med arrangementer siden 2007 og med sikkerhet på store arrangementer siden 2009. Hun har vært sikkerhetsansvarlig på arrangementer som Slottsfjell, Miniøya og X-Games, og er i dag sikkerhetsansvarlig på Palmesus og Crowd Manager på Sykkel-VM i Bergen, via sitt konsulentselskap Happy Projects AS. 

Mariann Bjørnelv
Mariann Bjørnelv
Innleder

Mariann Bjørnelv er daglig leder på Folken i Stavanger og et utdannet innen både økonomi og musikk. Mariann jobber også som controller for Skral Festival og med presse for festivaler som Mablis, Findings og Eikerapen Roots Festival og Hove. Hun har vært styreleder for Akks Stavanger og sitter nå i styret til Rogaland Musikkråd og Folkeakademiet Rogaland. Folken er en av Rogalands største klubbscener og også studentenes kulturhus. Huset driftes i stor grad av frivillige og i snart 30 år har Folken fungert som en rekrutteringsarena for byens kulturliv og bidratt til å utdanne en rekke kulturarbeidere. Mariann startet selv sin karriere som frivillig på studenthuset Vaskeriet i Kristiansand og har et brennende engasjement for god styring, organisering og motivering av frivillige.

Jon S. Jacobsen
Jon S. Jacobsen
Paneldeltaker

Jon S Jacobsen har jobbet med operativ sikkerhet siden 1976 da han startet som dørvakt. Han har jobbet med hundrevis av kunder både i privat og offentlig sektor som sikkerhetsansvarlig på både strategiske, taktiske og operasjonelle nivåer. Jacobsen er daglig leder og eier av sikkerhetsselskapet S.O.S Event Security, som spesialiserer seg på arrangementssikkerhet. Jacobsen har de 12 siste årene vært ansvarlig for flere hundre konserter, sportsarrangementer og festivaler i Norge. Som medlem av prøvenemnda i sikkerhetsfaget vurderer Jacobsen kandidater til et fagbrev i sikkerhet. Jacobsen er medforfatter av boken "In Hindsight", som er en samling av case studier i krise og krisestyring. Jacobsen er styremedlem i Institute of Crowd Education, medlem av Yourope og The Security Institute UK. I tillegg er han styreleder i SilverBack Security Academy og er lærer i sikkerhetsfag på Bachelorstudium innen "Security Management".

Fredrik Mortensen
Fredrik Mortensen
Moderator

Fredrik har jobbet som sponsorsjef og partneransvarlig i Øyafestivalen, og har lang fartstid med næringsliv og kultur i prosessen rundt forhandlinger til gjennomføring. Tidligere har Fredrik vært med å starte arktitektkonkurransen 120HOURS, hvor samarbeidet med næringslivet og bransjen var viktige suksesskriterier. Han syns det er viktig å finne en god relasjon mellom bransjen og næringslivet som gjør begge parter rustet for et mest mulig fruktbart samarbeid, og som han håper vil bli en viktig plattform på denne konferansen, og i fremtiden.

Guttorm Andreasen
Guttorm Andreasen

Guttorm Andreasen er en av Norges mest erfarne og allsidige journalister. Han har jobbet som programleder og journalist i radio og tv siden 1985 og har landets aller bredeste platesamling! Guttorm Andreasen er en populær foredragsholder, konferansier og sceneintervjuer, musiker, DJ og kulturarrangør. På fredagen inviterer Guttorm til musikk-vorspiel med foredraget Oooppps!! om innspilte tabber i musikken.

Les mer her

Rhiannon Hovden Edwards
Rhiannon Hovden Edwards
Daglig leder MUO

Rhiannon er daglig leder i MUO, og sammen med rådgiver Nina Popperud kommer hun til Arrangørkonferansen for å svare på og rådgi medlemmer som lurer på noe rundt MUO. Musikkutstyrsordningens formål er å sikre gode vilkår for øving og fremføring av musikk. Musikkutstyrsordningen (MUO) gir tilskudd til øvingsutstyr, fremføringsutstyr, akustiske tiltak i alle typer musikkrom, samt bygg og utbedring av øvingsrom. De jobber også med kompetansehevende tiltak innen konsertteknikk; bl.a. kurs, workshops, fagdager og praksisplasser i lyd-, lys- og sceneteknikk.

Sammen med Kulturrådet og Nordisk Kulturfond (puls) setter MUO opp satelittkontor på fredag og lørdag. Les mer her

Nina Popperud
Nina Popperud
Rådgiver MUO

Nina er rådgiver i MUO, og sammen med daglig leder Rhiannon Edwards kommer hun til Arrangørkonferansen for å svare på og rådgi medlemmer som lurer på noe rundt MUO. Musikkutstyrsordningens formål er å sikre gode vilkår for øving og fremføring av musikk. Musikkutstyrsordningen (MUO) gir tilskudd til øvingsutstyr, fremføringsutstyr, akustiske tiltak i alle typer musikkrom, samt bygg og utbedring av øvingsrom. De jobber også med kompetansehevende tiltak innen konsertteknikk; bl.a. kurs, workshops, fagdager og praksisplasser i lyd-, lys- og sceneteknikk.

Sammen med Kulturrådet og Nordisk Kulturfond (puls) setter MUO opp satelittkontor på fredag og lørdag. Les mer her.

Anni Syrjäläinen
Anni Syrjäläinen
Rådgiver Nordisk Kulturfond / puls

Anni Syrjäläinen er sekretariatskoordinator / webredaktør i Nordisk Kulturfond. Anni er tilstede både på fredag og lørdag og kan svare på spørsmål om den generelle søknadsprosessen hos Nordisk Kulturfond og om puls.

Katrine Balle Hvidberg
Katrine Balle Hvidberg
Rådgiver Nordisk Kulturfond / puls

Katrine Balle Hvidberg er studentermedarbejder / praktikant på puls. Katrine er tilstede både på fredag og lørdag og kan svare på spørsmål om den generelle søknadsprosessen hos Nordisk Kulturfond og om puls.

Heman Ekle Lund
Heman Ekle Lund
Paneldeltaker

Herman er prosjektleder i Lund Gruppen Arrangement,hvor han har særskilt ansvar for Elvefestivalen i Drammen.Han har tidligere jobbet på klubbscenen Musikkflekken i Sandvika som daglig leder i ASet,og styreleder for scenens konsertforening.Tidligere har han hatt ulike oppdrag for bl.a.Pstereo,klubbscenene Blæst og Byscenen i Trondheim,Midtnorsk Jazzsenter og en rekke artister.Han har også bakgrunn fra kommunikasjonsbransjen med oppdrag for bla Forsvaret, NTNU og Technoport-miljøkonferansen på porteføljen, samt at han har jobbet som freelancejournalis

Marie Sofie Mikkelsen
Marie Sofie Mikkelsen
Innleder

Marie Sofie har flere års erfaring med festival- og prosjektarbeid. Hun har jobbet med frivilligkoordinering i blant annet by:Larm, Rakettnatt og Insomnia, og var i 2017 gruppeleder for frivilligavdelinga på Buktafestivalen i Tromsø. Til daglig jobber Mikkelsen med artist- og bandutvikling, prosjektledelse og management gjennom V10 for Tromsøbandene LÜT og Heave Blood & Die. Begge band er aktuelle med album høsten 2017. 

Her foregår det

Årets konferanse finner sted på Clarion Hotel Ernst i Rådhusgaten 2 i Kristiansand sentrum. All praktisk informasjon finner du her

58.144565,7.992762,17

Program (oppdateres løpende)

torsdag 12.10
16:00 - 18:00
Registrering og innsjekk

Sted: Lobbyen på Clarion Hotel Ernst

Registrering og innsjekk til Ekstraordinært Landsmøte og Arrangørkonferansen 2017.

Det vil bli servert kaffe og noe å bite i for de som skal delta på LM.

18:00 - 20:00
Ekstraordinært Landsmøte for Norske Konsertarrangører

Sted: Max Volume

Vi innkaller medlemmer til ekstraordinært landsmøte i forkant av Arrangørkonferansen for å behandle forslag til endring i vedtektene. Styret foreslår å endre hyppighet og tidspunkt for når landsmøtet skal arrangeres. Styret foreslår også en ny struktur for organisasjonens styringsdokumenter.

Les mer her

20.00 - 21.30
Innspillsmøte om TONO og kulturmoms

Sted: Max Volume

I forlengelse av det ekstraordinære landsmøtet vil det avholdes innspillsmøte for NKAs medlemmer om TONO. Vi vil også orientere om organisasjonens arbeid med kulturmoms.

 

 

fredag 13.10
09.30 - 11.00
Registrering og innsjekk

Sted: Lobbyen på Clarion Hotel Ernst

Registrering og innsjekk for deltakere av Arrangørkonferansen 2017.

 

 

 

11:00 - 12:00
NKA ønsker velkommen

Sted: Max Volume

- NKA ønsker velkommen til Arrangørkonferansen 2017
- Oppsummering av ekstraordinært Landsmøte
- Velkommen fra vertskapet Palmesus
- Konsertåret 2016 v/ Birgitta Ericsson, Kunnskapsverket
- Relansering av prosjektet Konsertarrangører og sosialt entreprenørskap

12:15 - 13:00
History of Cool

Sted: Max Volume

Ingenting er mindre kult enn et foredrag om kulhet, sånn begynner dette foredraget…om kulhet. Alle vil gjerne være kule! Man skal bare ikke snakke om det eller innrømme det…

Det er bredt mot smalt, det populære og folkelige mot elitisme, nye penger mot gamle penger, overmakta mot underdogs, forrige generasjon mot neste generasjon, dyrt mot riktig, gullrekka mot undergrunn, sellout mot cred, entusiasme mot sarkasme, Tesla mot Volvo P1800, Titano mot Ultima, RedBull mot vørterøl, håndballsupportere med kubjeller mot fotballcasuals med ‘Millwall bricks’, bygd mot by, diktatorer og guerillasoldater, narkotika, internasjonal terrorisme, hemmelige språk og koder, osv. Kulhet er et smalt fenomen som favner bredt og som har hatt og har en betydelig påvirkning på samfunnet.

Les mer her

13:15 - 14:00
Rumsren Rebell

Sted: Max Volume

Vil man ha noe gjort får man gjøre det selv. Putte Svensson og en gjeng med kompiser startet foreningen Rockparty i 1981. De arrangerte konserter med band de selv ville høre på, men en dag klarte de ikke å bestemme seg for hvilket band de skulle booke og kjørte like så godt på med alle sammen. Hultsfredsfestivalen var født og levde i hele 24 år.

Takket være Hultsfredsfestivalen ble også andre ideer og selskap skapt som holder hus i Rock City, en bygning der forskning, utdannelse, næringsliv og kultur utvikles og skaper regional tilvekst. Engasjement, skaperkraft, utholdenhet og tillit var direkte avgjørende for at Hultsfred og Rock City kunne bli en utviklingsmagnet og møteplass på et internasjonalt nivå. Bygningen huser rundt 20 ulike virksomheter og et 70 talls ansatte med en omsetning på ca 100 millioner kroner. Antallet studenter stiger stadig og er i dag på rundt 400 stykker.

Les mer her

14:00 - 15:00
Lunsj

Lunsj på Clarion Hotel Ernst






14.00 - 15.00
Satelittkontor

Sted: Beat (ved resepsjonen)

Møt Musikkutstyrsordningen (MUO), Nordisk Kulturfond og Kunnskapsverket på deres satelittkontor! De er tilstede for å prate og veilede NKA sine medlemmer med spørsmål, søknader og alt annet du måtte ha på hjertet. Dessverre måtte Kulturrådet avlyse denne programposten i siste liten pga sykdom. 

Les mer her

15:00 - 15:45
Det perfekte sponsorsamarbeid

Sted: Max Volume

I tråd med at arrangørenes rammebetingelser i forhold til det offentlige er i endring øker også behovet for privat finansiering for å ha flere bein å stå på. Flere arrangører har utfordringer med å tiltrekke seg og beholde sponsorer i et krevende landskap med tøff konkurranse fra andre kulturfelt, og ikke minst fra idretten som ofte sitter på større administrative ressurser tilgjengelig for å arbeide utelukkende med spons. NKA inviterer noen av de største kommersielle aktørene til å ta samtalen med noen av landets arrangører. Hvordan ser det perfekte sponsorsamarbeidet ut? Hvordan tiltrekker man seg og velger hvem man ønsker å samarbeide med, og hvordan kan man lage samarbeid som gir best uttelling for begge parter?

Panel: Ketil Børstein Stensrud (markedssjef, Palmesus), Yngvild Kristensen (daglig leder, Energimølla), Herman Ekle Lund (Prosjektleder, Lund Gruppen), Finn Wollebæk (Culture Marketing Manager, Red Bull), Erik Ramsdal (NorgesEnergi)

Moderator: Fredrik Mortensen

16:00 - 16:45
Åpen mic - meld deg på!

Sted: Max Volume

Vi inviterer våre medlemmer til å fortelle om sin historie, sitt hjertesukk, sin utfordring, sin gladsak, sin oppfordring eller om sitt prosjekt fra scena! Bolken deles inn i 5 deler a 5 min, og du må melde inn din sak på forhånd. Vi velger ut 5 kandidater som får en gylden anledning til å sette noe på agendaen og dele med sine arrangørkollegaer. Det blir satt av tid til spørsmål fra salen.

Åpen Mic er fulltegnet, men vi tar fortsatt i mot påmeldinger! Du havner da på "venteliste".

Påmelding her!

17:00 - 19:00
Sosialt program

17:00 - 18:45: Sørveiv inviterer til tur rundt Odderøya! Odderøya er en tidligere militærbase, men er nå både fristed for mange kunstnere og musikere, hjem til venuene Vaktbua og Haubitz Hall og et populært turområde. Folk flest kjenner kanskje området best fra Quarten sine glansdager, og dette er også festivalområdet til Måkeskrik. Sørveiv inviterer til spasertur rundt øya, med pause og forfriskninger halvveis gjennom turen.
Oppmøte: Lobbyen Hotel Ernst, kl. 17.00

17:00 - 19:00: Etter arrangørkonferansens første dag med faglig innhold inviterer Palmesus til et uformelt vorspiel på deres hovedkontor for bransjekolleger. Mellom 17.00 - 19.00 blir det servert kalde pils, og en anledning til å prates litt mellom slagene. Meld deg på under.
Sted: 
Østerveien 6 (10 minutters gange fra Clarion Hotel Ernst, rett over Lundsbrua).
PÅMELDING HER

17:15 og 18:00: Omvisning i Kristiansands kommende storstue, Teateret v/ Kjetil Nordhus
Kristiansand Teater, gamle Kristiansand Teater, Agder Teater, gamle Agder Teater, Teateret. Kjært barn har som kjent mange navn. I forbindelse med NKAs besøk til Norges palmekyst, inviteres det til omvisning i bygget, midt i en større oppussing, og som når dørene åpner i 2018 vil ha fire arrangementslokaler i ulike formater, kafé, restaurant, bar og mye annet. Det legges opp til to gruppeomvisninger à ti personer, gruppe 1 klokken 17.15 og gruppe 2 klokken 18.00. 
Oppmøte: Telfords Pub (vis à vis Teateret), Vestre Strandgate 7, kl. 17.15 og 18.00
PÅMELDING HER

17:15 - 18:15: Palmesus inviterer til joggetur i og rundt Baneheia. Middels tempo.
Oppmøte: Lobbyen Hotel Ernst kl.17.15

18:30 - 19:00: Oooppps!! Et musikkforedrag om innspilte tabber i musikkenVi inviterer til musikk-vorspiel med Guttorm Andreasen før middag! I dette foredraget får du med stor kjærlighet og masse musikk høre historiene om hva som skjer når ting ikke går helt som planlagt.
Sted: Lobbyen på Hotel Ernst

19:30 - 00:00
Middag på Klubben

Sted: Klubben, Vestre Strandgt. 8

Vi samles på Klubben for middag og sosialt.

 

 

 

21:30
SØRVEIV presenterer: Simen Lyngroth

Sted: Klubben

SØRVEIV presenterer mini-showcase med den lokale artisten Simen Lyngroth!
Les mer om Simen her

 

 

 

lørdag 14.10
10:00 - 10:30
Sosialt entreprenørskap på sitt beste

Sted: Max Volume

Inspirasjonsforedrag om sosialt entreprenørskap for konsertarrangører v/Gary Flowitt 
Arch-Way Project

 

 

 

10:35 - 11:30
Sikkerhet & beredskap i et arrangørperspektiv

Sted: Max Volume

Arrangementssikkerhet er like viktig som det alltid har vært, men terrorhendelsene som i de siste årene blant annet har rammet konsertbransjen og publikummere har satt krisekommunikasjon og sikkerhet i et nytt perspektiv. NKA arbeider daglig med sikkerhetstematikk, og på Arrangørkonferansen 2017 setter vi sammen et panel med noen av landets fremste eksperter for å blant annet snakke om hvordan sikkerhetsbildet har endret seg, hvordan man på best mulig måte kan ruste seg og hvordan man kommuniserer med publikum.

Panel: Christian Schøyen (Project Director og COO, Live Nation Norway), Jon Sigurd Jacobsen (daglig leder, S.O.S Security AS), Marte Strand (sikkerhetsansvarlig Palmesus), Stian Strømseth (Safe Crowds/ Villmarksrock), Ulrich Bang Sørensen (Byscenen/Alma´s/Boxer), Anders Snortheimsmoen (Sikkerhetsledelse)

Modereres av: Lars Tefre Baade (TheOsloWay)

11:45 - 12:45
NKA Speedmeetings: Møt din mentor

Sted: Shuffle 1

På Arrangørkonferansen får du mulighet til å ha eksklusive møter med personer i arrangørbransjen som til daglig jobber med tema som booking, markedsføring, PR, frivillighet, salg, sponsorvirksomhet m.m.

Få verdifulle tips og førstehåndskunnskap gjennom et møte med en eller flere av våre utvalgte mentorer. Hvert møte varer i 10 min. Det er mulighet for å legge inn kommentar/info om det du ønsker å snakke om på forhånd i påmeldingsskjemaet slik at mentor kan forberede seg på hvem man skal møte. Hver mentor er tilgjengelig for fem møter mellom 11.45 og 12.45 på lørdagen.

Påmeldingsskjema her!

11.45 - 13.00
Satelittkontor

Sted: Beat (ved resepsjonen)

Møt Musikkutstyrsordningen (MUO) og Nordisk Kulturfond på deres satelittkontor! De er tilstede for å prate og veilede NKA sine medlemmer med spørsmål, søknader og alt annet du måtte ha på hjertet.

Les mer her

13:00 - 14:00
Parallellsesjoner
  • Max Volume: Frivilligrekruttering, organisering og motivasjon: Arrangør-Norge er i stor grad drevet av og basert på frivillig arbeid. Vi ser at frivilligheten er i endring, og en sentral utfordring for mange konsertarrangører er hvordan man skal rekruttere og ikke minst skape kontinuitet. Hva er det som skal til for å lykkes med dette? Vi inviterer tre arrangører for å fortelle om hvordan de jobber med organisering og motivasjon- å skape et sted og et arrangement der folk ønsker å jobbe frivillig over lengre tid. Arrangører: Guro Furunes Pettersen (Pstereo), Mariann Bjørnelv (Folken) og Marie Sofie Mikkelsen (Buktafestivalen). Modereres av Anders Tangen (NKA/ Øyafestivalen)

  • Shuffle 1: Kommunikasjon for viderekomne: Hva skal egentlig til for å lykkes med strategisk kommunikasjon i dag — og hvor er ting på vei? Hvorfor får noen tilsynelatende så j***** mye mer igjen for innsatsen enn andre? Og hvor skal en stakkars/heldig kulturarrangør begynne hvis de vil bli bedre? Her vil det gå fra et oppdatert situasjonsbilde, til selvransakelse, målgruppeforståelse, realistiske strategier og litt god, gammeldags gøtts og vei i vellinga. v/ Chris Allan Simonsen

  • Shuffle 2: Sosiale medier på 1 2 3: I et mylder av aktører, brukere og digitale plattformer er det stadig større konkurranse om oppmerksomheten. Magni gir deg som arrangør en enkel introduksjon til hvordan du best mulig kan utnytte dine sosiale medie-kanaler. Hun vil gå gjennom grunnleggende bruk og optimalisering av de mest brukte sosiale mediene, gi en innføring i bruk av nye plattformer og vise eksempler på god bruk for arrangører med små budsjetter. v/ Magni Sørløkk
14:00 - 15:00
Lunsj

Lunsj på Clarion Hotel Ernst.





15:00 - 15:45
Parallellsesjoner II
  • Max Volume: HMS for arrangører: I flere ulike lover er det regler om at produksjon, produkter og tjenester skal oppfylle forskjellige sikkerhets- og kvalitetsbetingelser. Det stilles også krav til lokaler, verneinnretninger og tilrettelegging av arbeidet for å sikre ytre miljø og gi trygghet for dem som gjør jobben. En vanlig samlebetegnelse for dette området er HMS - Helse, Miljø og Sikkerhet. Hvordan går man frem som arrangør? v/ Stian Strømseth.

  • Shuffle 1: Brenne - ikke brenne ut. Alle har en psykisk helse, også på jobb. Hva er forskjellen på positivt og negativt stress? Hvordan kan vi hjelpe hverandre til å brenne for jobben, uten å brenne ut? v/ Ann Iren Drivdahl
15:00 - 17:00
Parallellsesjoner III
  • Shuffle 2: Lobbykurs, Bedrifter og organisasjoner bruker millionbeløp årlig for å få saken sin hørt av politikere. Men det er ikke alltid så lett å vite hva som virker. Hvordan går du frem? Når bør du ta en telefon – og til hvem? v/ Eva Kvelland og Kjetil Nordhus.

  • i2: Bardrift for klubbscener Mange scener får store deler av inntekten sin gjennom bardrift. Men hvordan drifter man en god bar, og hvordan kan man ved relativt enkle grep drifte smartere og øke inntjeningen? I denne workshopen ser man på alt fra logistikk, næring, personalstruktur, opplæring, timelister, sikkerhet, systemer osv. Vi vil også gå inn på hvordan man kan kutte kostnader ved å se leverandøravtaler og forhandle nye og bedre avtaler, kontakt med ulike etater, barteknikk, trender og vareutvalg. v/ Dan Michael Danino og Anders Ugmod.

    NB! Begrensede plasser! Påmelding her.
16:00 - 16:45
Parallellsesjoner IIII
  • Max Volume: Jakten på et mangfoldig publikum: Hvordan når man ut til et flerkulturelt publikum og hvordan får man egentlig ungdom til å komme på konsert? I en kulturhverdag der man stadig kjemper om å trekke publikum, er det lurt å ha nye målgrupper i bakhodet når man planlegger sine fremtidige konsertprogram. I denne parallellsesjonen ser vi på ulike caser, og deler erfaringer og gode råd om hva man bør gjøre (og kanskje like viktig: hva man ikke bør gjøre) for å lykkes i arbeidet med å skape mer mangfold på, bak og foran scenen. Julie Forchhammer fra Vinjerock samt Trym Myra og Erik Fosland fra Rockslo deltar for å dele sine tips og erfaringer med resten. v/ Marit Stokkenes fra Interkultur

  • Shuffle 1: Workshop: Hvordan knekke koden med sosialt entreprenørskap. Fra idé til prosjekt! Workshopen vil gi en introduksjon til NKA's støtteordning Sosialt Entreprenørskap for Konsertarrangører, eksempler på gode prosjekter, både i Norge og internasjonalt, mulighet til å utforme ideer, spørsmål og svar. v/ Guri Hummelsund

 

 

17:00 - 18:30
NKAs samarbeidspartnere

Sted: Lobbyen på Clarion Hotel Ernst

Sosial hygge, mingling og presentasjon av NKA sine samarbeidspartnere. Alle samarbeidspartnerne vil være tilgjengelig for spørsmål og en prat. Det vil bli servert noe å bite i og baren er åpen.

 

 

19:00
Buss fra Ernst Hotel til Haubitz Låve

Sted: Vestre Kiosk like ved Rutebilstasjonen. (Til venstre ved utgangen av hotellet og første til høyre)

Det kjøres busser i to avganger fra Ernst Hotel ut til Haubitz Låve der det blir middag og fest. Bussene står utenfor Onkel Aksel. Gå ut av hotellet og til venstre, så ser du bussen på andre siden av gaten.

 

 

19:30 - 00.00
Middag

Sted: Haubitz Låve

Vi avslutter helgen med en storslagen festmiddag i ekte Palmesus-stil på Haubitz Låve på Odderøya! Det blir grilling og underholdning, der middagen går over i fest, før vi avslutter rundt midnatt. Det blir satt opp transport fra hotellet til Haubitz og tilbake.

 

 

 

23:00
Konsert: The Dogs på Teateret

Sted: Teateret, Kongensgate 2

For de som ønsker en energisk konsertopplevelse i løpet av helgen har Svart Belte Booking vært så greie og tilbudt oss 100 rabbaterte billetter til en ekslusiv intimkonsert med The Dogs på Biscenen på Teateret! NB! De som skal på konsert må dra litt tidligere fra festen og komme seg fra Odderøya til Teateret på eget initiativ og regning.

Sist The Dogs var på besøk hos Svart Belte Booking, var det på et fullstappa Kick med 700 spinnville sørlendinger foran scenen og galskapen ville ingen ende ta! Denne gangen er spillestedet langt mer intimt og det er Biscenen på Teateret som er åstedet for The Dogs denne høstkvelden. NB! NKA billettene er utsolgt, men det er et knippe ordinære billetter igjen her.

00:00 og 00:30
Buss fra Haubitz Låve

To busser kjører shuttle mellom Haubitz Låve og Ernst Hotel. Første avgang 00.00 og andre avgang 00.30.

 

 

 

00:30
Festen Fortsetter!

Sted: Kombinat, Dronningensgate 8

Etter festmiddag på Haubitz Låve og konsert med The Dogs avslutter vi årets happening samlet på Kombinat (ved siden av KICK scene). Her blir det bransjepris på øl til en hyggelig pris til alle med Palmesus-bånd (som blir levert ut i forkant) og ekte rocknroll DJ’s og høggeli stemning med 2 brødre som ikke er brødre - aka Magnus & Kristian.

 

 

 

 

Deltakere

Samarbeidspartnere

Riggpartner
Arkon
dB Control
S.O.S Security
Emerchandise
Espos
Hoopla
TicketCo
Tikkio
Ticketmaster
Meld deg på vårt nyhetsbrev